Kokpit bolidu F1 jest bardzo ciasnym i niewygodnym miejscem. Montuje się w nim fotel kierowcy i kierownicę, która stanowi centrum sterowania bolidem. Cała kabina wykonana jest z włókien węglowych fiber carbon, które zapewniają jej niebywałą wytrzymałość. Monocoque (bo taką nazwę nosi kokpit) ma zapewnić kierowcy zarówno komfort jazdy jak i przetrwanie w razie wypadku. Ta część bolidu poddawana jest wielu rygorystycznym testom i jest jedną z nielicznych części, która ze względu na swoją wytrzymałość może być używana przez cały sezon. To właśnie kokpit uratował życie Robertowi Kubicy. Na 27. okrążeniu wyścigu o Grand Prix Kanady 2007 Kubica uderzył w betonową ścianę, jadąc z prędkością 272 km/h, osiągając przeciążenie 75 G. Podczas zderzenia z dwoma betonowymi ścianami i bariery amortyzującej uderzenie. Robert miał na szczęście tylko zwichniętą kostkę.

Fotel

Kierowca jest przypięty do fotela sześcio-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Sam fotel nie może być przymocowany do kokpitu na stałe, mocuje się go za pomocą maksymalnie dwóch poziomych sworzni. Fotel musi być także wyposażony w specjalne mocowania umożliwiające wykorzystanie urządzenia KED (Kendrick Extrication Device). Mocowanie jest ujednolicone i w każdym bolidzie fotel może być wyciągnięty za pomocą jednego, standardowego narzędzia, w które wyposażone są wszystkie zespoły ratownicze. Fotel podobnie jak cały kombinezon kierowcy musi być wykonany z materiałów niepalnych. HANS *Neck and Shoulder to system chroniący kręgi szyjne podczas kolizji.